SAMOROZWÓJ – SPOSÓB NA KARIERĘ
Jedną z najbardziej kluczowych potrzeb pracowników jest możliwość rozwoju w firmie, w której pracują. Dla Ciebie jako managera, to jest tak samo ważne, jak dla Twoich ludzi. Dzisiaj kilka słów nie o tym, co Ty możesz w tej kwestii zrobić dla swoich pracowników, ale o tym, co możesz zrobić dla siebie.
W JAKI SPOSÓB PODNIEŚĆ WŁASNĄ MOTYWACJĘ
Jedną z ważniejszych kompetencji managera jest motywowanie pracowników.
Jednak ta kompetencja może i powinna być rozumiana znacznie szerzej.
Poza motywowaniem swoich pracowników zadbaj o jeszcze jedną, ważną dla Ciebie osobę:
o samego siebie.
CO ROBIĆ, ŻEBY PRACOWNICY PRZEJMOWALI INICJATYWĘ?
Na początek pytanie:
Czy Ty jesteś gotowy do przekazania odpowiedzialności pracownikom?
Przede wszystkim Ty sama/sam musisz być gotowa/gotowy do przekazania odpowiedzialności pracownikom.
Managerowie, którzy odnoszą sukcesy, mają bardzo dobrze rozwiniętą umiejętność delegowania, dzięki czemu w ich zespołach większość stanowią ludzie, którym mogą powierzyć odpowiedzialne zadania.
AUTOMOTYWACJA MANAGERA – SKĄD WZIĄĆ SIŁĘ DO DZIAŁANIA?
Można znaleźć sporo treści dotyczących motywowania. Najczęściej w kontekście motywowania pracowników. Czyli odnoszących się do tego, jak manager może motywować swój zespół.
A kto zmotywuje Ciebie?
MIX POKOLENIOWY W ZESPOLE
Coraz częściej w zespołach mieszają się różne pokolenia. Pokolenie X, Y i od jakiegoś czasu Z.
Mieszany zespół to duże wyzwanie dla managera. Wymaga od niego znacznie większej sprawności w posługiwaniu się miękkimi kompetencjami.
Managerami są często osoby z pokolenia X i coraz częściej również Y.
JAK ZATRZYMAĆ WARTOŚCIOWYCH PRACOWNIKÓW
Rotacja pracowników, to od strony czysto ekonomicznej, wyższe i dodatkowe koszty dla firmy związane z poszukiwaniem nowych ludzi.
To również czas, który przeznaczyć na proces rekrutacji, a następnie wdrożenie mowego pracownika do firmy.
A jeśli masz do czynienia z rzadziej spotykanymi umiejętnościami lub specjalizacją, to koszty jeszcze bardziej rosną, a czas się znacznie wydłuża.
JAK ODBUDOWAĆ ZESPÓŁ I ZAUFANIE DO PRACOWNIKÓW?
Zbudowanie zaufania wymaga czasu.
Natomiast stracić można je bardzo szybko.
Gdy manager straci zaufanie do pracowników, odbija się to na jego podejściu i postrzeganiu zespołu.
Może pojawić się obawa przed ponownym zaufaniem.
JAK WSPIERAĆ SAMODZIELNOŚĆ PRACOWNIKÓW?
Gdy pracownik jest samodzielny, decyzyjny, zaangażowany i ma wysokie kompetencje, to jest najlepszy do współpracy.
Jednak nie każdy pracownik taki jest i nie do każdego pracownika należy podchodzić w ten sam sposób.
Natomiast możesz pracownika w tym kierunku prowadzić. Dobrą metodą jest model przywództwa zespołowego.
GDY PRACOWNIK CIĄGLE ŹLE WYKONUJE SWOJĄ PRACĘ