ZAUFANIE – DROGA DO MOTYWACJI
„Ludzie ci ufają, kiedy jesteś szczery i autentyczny, a nie gdy jesteś kopią kogoś innego”
Bill George, prezes Medtronic, profesor Harvard Business School
Dlatego ważne jest rozwijanie i doskonalenie autentycznego przywództwa.
SŁUCHANIE W PRACY MANAGERA
Każdy z nas umiejętność słuchania ma rozwiniętą w różnym stopniu. Są wśród nas tacy, którzy zostali nią obdarowali w szczególny sposób. Ale nawet, gdy poziom słuchania nie jest zbytnio rozwinięty, manager może się tego nauczyć i przełożyć jako swoją silną kompetencję.
MANAGER BUDUJE ZAUFANIE
Skuteczni managerowie osiągają lepsze wyniki, dzięki czemu firmy, w których pracują osiągają większe zyski.
Skuteczność managerów wynika z poziomu motywacji i zaangażowania zespołów.
Kluczem do zbudowania zaangażowania pracowników jest wypracowanie relacji opartych na otwartości i wzajemnym zaufaniu.
ROZWÓJ PRACOWNIKÓW
Najlepsze wyniki osiągają managerowie, którzy wykorzystują talenty, wiedzę i umiejętności swoich pracowników, dają im wsparcie i dbają o ich rozwój.
Będąc managerem, też chcesz się dalej rozwijać. To zupełnie naturalne. Twoi pracownicy mają podobne potrzeby. Warto o tym pamiętać i patrzeć na to nie tylko z własnej perspektywy, ale również z ich.
MANAGER ROZWIJA TALENTY
Twoi pracownicy, to jeden z głównych nośników rozwoju biznesu firmy, który ma faktyczny wpływ na jej przyszłość. Twoi pracownicy to kapitał. Kapitał ludzki.
UMIEJĘTNOŚCI LIDERA NA KTÓRE WARTO STAWIAĆ
Świat, jaki nas otacza, to ciągłe tempo, uciekający czas, szybki postęp technologiczny (automatyzacja, cyfryzacja, robotyzacja, AI itp.), permanentne zmiany. W ślad za tym idą coraz większe wyzwania. Szczególnie przed liderami.
Od liderów oczekuje się, że będą potrafili nadążyć za tym, co się wokół dzieje, a nawet być o jeden krok do przodu. Oczekuje się dopasowanych do dzisiejszych potrzeb umiejętności lidera.
ROZWÓJ MANAGERA – SPRAWNE ZARZĄDZANIE LUDŹMI
Cele, liczby, zadania, kontrola, wykonanie, cele, liczby zadania, kontrola… Nie!
Sprawne zarządzanie ludźmi, to takie, które prowadzi do osiągania przez zespół managera świetnych rezultatów dzięki temu, że ludzie się rozwijają, są zaangażowani w to, co robią.
ROZWÓJ MANAGERA – NASTAWIENIE NA CELE BIZNESOWE
Rozumienie strategii biznesowej firmy, umiejętność budowania długoterminowych działań zmierzających do rozwoju biznesu, koncentrowanie się na realizacji celów, to kompetencje biznesowe.
W nastawieniu na cele nie chodzi tylko o ich wykonanie. Dobry manager potrafi współtworzyć strategię biznesową firmy. Wie, na czym polega jego rola. Rozumie i podziela wizję przedsiębiorstwa, wnosi swój wkład w jej wypełnianie. Potrafi stale szukać najlepszych sposobów na realizację założeń strategii i wizji.
ROZWÓJ MANAGERA – EFEKTYWNOŚĆ OSOBISTA