PYTANIA POMOCNE W PODEJMOWANIU DECYZJI

 

Zastanawiając się nad tym, w jaki sposób pytania pomogą być pomocne, na myśl przychodzi dość oczywisty wniosek. Chodzi o zebranie maksimum informacji, czy też dopytanie się o wszelkie istotne kwestie.

Ten sposób jest oczywiście użyteczny.

Jednak w tym materiale chcę pokazać pytania z innej strony – jako narzędzie wspierające managera w podejmowaniu decyzji, czy w rozwiązywaniu dylematów.

Read more

DOBRE PYTANIA

 

Czy każdy rodzaj pytania w pracy managera, w zarządzaniu pracownikami, można określić umiejętnością zadawania adekwatnych pytań?

Tak zadane pytanie jest przykładem pytania zamkniętego, na które można odpowiedzieć: „tak”, „nie” lub „nie wiem”. Za pomocą takich pytań nie można uzyskać pełnych informacji, czy zgłębić dany temat.

Read more

ZADAWANIE ADEKWATNYCH PYTAŃ

 

Dwie najbardziej podstawowe kompetencje dobrego managera, to dla mnie aktywne słuchanie oraz zadawanie adekwatnych pytań.

O słuchaniu napisałam ostatnio już kilka takich pigułek, jak ta.

Słuchanie jest podstawą rozwoju innych kompetencji managerskich. Jest bazą, na której możesz zbudować całą resztę.

Read more

SŁUCHANIE – PRZEPIS NA DOBRY ZESPÓŁ

 

Umiejętność wzbogacona o wiedzę (jak działa oraz jak się nią posługiwać) oraz wsparta odpowiednią postawą przekształca się w kompetencję managera.

Słuchanie aktywne jest jedną z najbardziej istotnych kompetencji, która stanowi solidną podstawę do stosowania i skuteczności innych managerskich kompetencji.

Read more

NIESTANDARDOWE ROZWIĄZANIA

 

Spotkałeś się kiedyś z takim stwierdzeniem: „Bo/ale u nas od zawsze robi się to w ten sposób”?

Ja spotkałam się z tym wielokrotnie, w różnych firmach. To siła przyzwyczajenia do znanych już rozwiązań. Tak jest łatwiej, wygodniej, bezpieczniej. Jest coś, co kiedyś zadziałało, to po co to zmieniać? Nie trzeba już wkładać wysiłku w nic nowego, skoro „stare” rozwiązanie cały czas się sprawdza.

Read more