WŁAŚCIWE PYTANIA – KOMPETENCJA LIDERA

 

Kto nie umie zadać pytania? Przecież istota porozumiewania się polega, między innymi, na zadawaniu pytań.

Jeśli chcesz sprawdzić, czy zadanie przekazane pracownikowi jest zrozumiałe, to możesz zapytać: „Czy zrozumiałeś, na czym polega zadanie, które ci przedstawiłem?”

Jeśli pracownik odpowie: „Tak”, to znaczy, że wie, a Ty się co do tego upewniłaś/eś.

Read more

NIESTANDARDOWE ROZWIĄZANIA

 

Spotkałeś się kiedyś z takim stwierdzeniem: „Bo/ale u nas od zawsze robi się to w ten sposób”?

Ja spotkałam się z tym wielokrotnie, w różnych firmach. To siła przyzwyczajenia do znanych już rozwiązań. Tak jest łatwiej, wygodniej, bezpieczniej. Jest coś, co kiedyś zadziałało, to po co to zmieniać? Nie trzeba już wkładać wysiłku w nic nowego, skoro „stare” rozwiązanie cały czas się sprawdza.

I nie ma zgody na niestandardowe rozwiązania.

Read more

DOCENIANIE – WAŻNY KROK DO MOTYWOWANIA

 

Może myślisz sobie, że mówienie innym, że dobrze lub jak dobrze wykonali swoją pracę nie ma sensu. Może nawet czujesz, że mówienie o tym jest nienaturalne, krępujące. Jeśli już, to wystarczy wysłać ogólne podsumowanie mailem – do konkretnego pracownika, do zespołu.

Takie podejście nie jest tym, czego najbardziej potrzebują Twoi pracownicy. Ba, nawet Ty sam nie takiej postawy chcesz od swojego przełożonego.

Read more

SIŁA DOCENIANIA

Zarządzanie to sztuka.

W zarządzaniu ludźmi jest dużo więcej aspektów, które musisz umieć połączyć, niż to się wydaje na pierwszy rzut oka. Jednym z nich jest motywowanie pracowników. Tylko co tak naprawdę ich motywuje?

Na początek zastanów się, jaką reakcję w Tobie wywołuje to, gdy Ty jesteś doceniony za swoją pracę, za wyniki, za podejście, postawę. Jak myślisz, jak to wygląda u innych, u Twoich pracowników?

Read more