NIESTANDARDOWE ROZWIĄZANIA

 

Spotkałeś się kiedyś z takim stwierdzeniem: „Bo/ale u nas od zawsze robi się to w ten sposób”?

Ja spotkałam się z tym wielokrotnie, w różnych firmach. To siła przyzwyczajenia do znanych już rozwiązań. Tak jest łatwiej, wygodniej, bezpieczniej. Jest coś, co kiedyś zadziałało, to po co to zmieniać? Nie trzeba już wkładać wysiłku w nic nowego, skoro „stare” rozwiązanie cały czas się sprawdza.

I nie ma zgody na niestandardowe rozwiązania.

Read more

DOCENIANIE – WAŻNY KROK DO MOTYWOWANIA

 

Może myślisz sobie, że mówienie innym, że dobrze lub jak dobrze wykonali swoją pracę nie ma sensu. Może nawet czujesz, że mówienie o tym jest nienaturalne, krępujące. Jeśli już, to wystarczy wysłać ogólne podsumowanie mailem – do konkretnego pracownika, do zespołu.

Takie podejście nie jest tym, czego najbardziej potrzebują Twoi pracownicy. Ba, nawet Ty sam nie takiej postawy chcesz od swojego przełożonego.

Read more

SIŁA DOCENIANIA

Zarządzanie to sztuka.

W zarządzaniu ludźmi jest dużo więcej aspektów, które musisz umieć połączyć, niż to się wydaje na pierwszy rzut oka. Jednym z nich jest motywowanie pracowników. Tylko co tak naprawdę ich motywuje?

Na początek zastanów się, jaką reakcję w Tobie wywołuje to, gdy Ty jesteś doceniony za swoją pracę, za wyniki, za podejście, postawę. Jak myślisz, jak to wygląda u innych, u Twoich pracowników?

Read more

SŁUCHANIE W PRACY MANAGERA

 

Każdy z nas umiejętność słuchania ma rozwiniętą w różnym stopniu. Są wśród nas tacy, którzy zostali nią obdarowali w szczególny sposób. Ale nawet, gdy poziom słuchania nie jest zbytnio rozwinięty, manager może się tego nauczyć i przełożyć jako swoją silną kompetencję.

Read more