Cele, liczby, zadania, kontrola, wykonanie, cele, liczby zadania, kontrola… Nie!
Sprawne zarządzanie ludźmi, to takie, które prowadzi do osiągania przez zespół managera świetnych rezultatów dzięki temu, że ludzie się rozwijają, są zaangażowani w to, co robią.
Ten obszar rozwoju managera obejmuje całą grupę kompetencji. Wśród nich znajdują się takie, jak:
KOMUNIKATYWNOŚĆ
Ale ta głęboka, która opiera się na umiejętności prawdziwego słuchania, zadawania odpowiednich pytań, udzielania konstruktywnej informacji zwrotnej, adekwatnego wyrażania swoich intencji.
WSPÓŁPRACA Z LUDŹMI
Opierająca się na zdolności postrzegania intencji, zachowań i emocji innych ludzi, trafnej ocenie sytuacji, budowaniu dobrych relacji, empatii, uważności, budowaniu atmosfery zaufania i otwartości.
DOCENIANIE
Świadome i adekwatne stosowanie pochwał, celebrowanie sukcesów pracowników, dziękowanie (tak!), oddawanie odpowiedzialności pracownikom.
ROZWIJANIE PRACOWNIKÓW
Opierające się na poświęcaniu im czasu i uwagi, wskazywaniu możliwości i dziedzin rozwoju, wspieraniu ich w tym, przydzielaniu odpowiednich zadań i zakresu samodzielności.
Sprawne zarządzanie ludźmi to wyższa szkoła jazdy. Warto znaleźć się wśród najlepszych!