24 października 2023 beata

MANAGER BUDUJE ZAUFANIE

 

Skuteczni managerowie osiągają lepsze wyniki, dzięki czemu firmy, w których pracują osiągają większe zyski.

Skuteczność managerów wynika z poziomu motywacji i zaangażowania zespołów.

Kluczem do zbudowania zaangażowania pracowników jest wypracowanie relacji opartych na otwartości i wzajemnym zaufaniu.

BAZA ZAUFANIA

Zaufanie w zespole, w relacji między Tobą a Twoimi pracownikami, zbudujesz przede wszystkim poprzez własną uczciwość i odpowiedzialność.

Uczciwość oznacza zgodność między naszymi wartościami, a tym co w rzeczywistości robimy. Wymaga konsekwencji w zachowaniu. Uczciwość wymaga dotrzymywania słowa. Dlatego zawsze postępuj zgodnie z tym, co komunikujesz. Wtedy jesteś spójny.

 

JAK ZBUDOWAĆ ZAUFANIE?

Poprzez jakie działania manager może zbudować zaufanie?

  • okazywanie autentycznej troski w stosunku do pracowników
  • prezentowanie swoją osobą uczciwości i szczerości
  • wprowadzanie jasnych zasad i dotrzymywanie obietnic
  • okazywanie pracownikom szacunku
  • wspieranie pracowników
  • od czasu do czasu dzielenie się z pracownikami swoimi myślami, uczuciami, osobistymi informacjami
  • zachowywanie dyskrecji w sprawach poufnych

Pracownicy obdarowani zaufaniem przyjmują na siebie odpowiedzialność za organizację (firmę), której są członkami.

 

DZIĘKI ZAUFANIU:

  • powstaje partnerstwo, pojawia się współpraca
  • zmniejsza się niepewność, w tym obawa przed zmianami
  • tworzy się otwartość, motywacja, kreatywność i szybkość oraz pewność działania
  • zanika potrzeba kontroli (nie należy mylić tego ze ślepym zaufaniem, łatwowiernością)
, , , , , ,