21 czerwca 2022 beata

GDY PRACOWNIK CIĄGLE ŹLE WYKONUJE SWOJĄ PRACĘ

 

Dla managera taka sytuacja jest mocno problematyczna.

Natomiast Twoja reakcja powinna być dopasowana do przyczyn, a ich może być co najmniej kilka.

Sprawdź trzy potencjalne powody i odpowiedz na pytania do każdej z nich.

TWOJE OCZEKIWANIA

Twoje oczekiwania nie są dopasowane do możliwości pracownika

  • Czego dokładnie oczekujesz od pracownika?
  • Jakie pracownik ma dotychczasowe praktyczne doświadczenia w tej kwestii?
  • Czego pracownik musi się nauczyć, aby wykonać zadanie zgodnie z Twoimi oczekiwaniami?

Aby zadania działały rozwojowo, powinny być trochę na wyrost. Jeśli są zbyt wymagające, pracownik sobie z nimi po prostu nie poradzi. A ponadto będzie obawiał się do tego przyznać.

 

KOMUNIKACJA

Pojawia się problem w komunikacji

  • Co pracownik zrozumiał z Twojego przekazu?
  • Skąd to wiesz?
  • Co chciał Ci przekazać pracownik?

Pamiętaj, że komunikacja to proces dwukierunkowy. Zrozumienie Twojego przekazu może być całkiem inne niż Ci się wydaje. Dlatego warto, abyś zapytał pracownika o to, w jaki sposób zrozumiał to, co mu przekazałeś. Druga istotna kwestia, to Twoja gotowość wysłuchania pracownika. Umiejętność prawdziwego słuchania oraz zadawania pytań jest podstawą komunikacji.

 

NASTAWIENIE

Problem leży w nastawieniu pracownika do pracy

  • Na ile pracownik bierze odpowiedzialność za wykonanie zadania?
  • Z czego to wynika?
  • Jakie kompetencje są potrzebne do wykonania zadania?

Zdarza się, że ludzie wykonują pracę, której nie lubią lub do której nie mają odpowiednich umiejętności. W takim przypadku trudno o satysfakcję z pracy. Sprawdź, jakie są mocne strony pracownika i w jakim zakresie obowiązków mógłby je wykorzystać.

 

COŚ JESZCZE

Zastanów się nad jeszcze jednym aspektem.

Na ile pracownik Ci ufa?

Dzięki zaufaniu rośnie kreatywność, wydajność, pokonywane są przeszkody, a wzajemne relacje stają się mocniejsze.

, , , , , , ,