20 grudnia 2022 beata

JAKIE KOMPETENCJE LIDERA SĄ WAŻNE DLA PRACOWNIKÓW?

 

Z perspektywy managera wiesz, jakie kompetencje są Ci potrzebne, co powinnaś/powinieneś potrafić.

A czy zastanawiałaś/zastanawiałeś się nad tym, czego od Ciebie potrzebują Twoi pracownicy?

I jakie Twoje umiejętności spowodują, że uznają Cię za prawdziwego lidera?

CO MÓWIĄ Y-KI

Według amerykańskich badań dotyczących tego, jakie kompetencje managera są ważne dla pokolenia Millenialsów, najbardziej liczą się:

  • umiejętność dostrzegania pracownika
  • umiejętność zrozumienia pracownika
  • umiejętność pomagania w rozwoju kariery pracownika

Masz takich pracowników w swoim zespole?

 

WRZUTKA OD Z-TEK

Z kolei Z-tki w pracy chcą:

  • móc się rozwijać
  • mieć dobry work-life balance
  • mieć wpływ na to, co robią i co dzieje się w firmie

 

KOMPLET

Dodaj do wszystkich powyższych oczekiwań jeszcze:

  • dbanie o rozwój pracownika
  • szacunek do pracownika
  • docenianie pracy
  • słuchanie pracownika
  • budowanie dobrych relacji z pracownikiem

 

A uzyskasz komplet umiejętności, które pozwolą Ci z powodzeniem zarządzać każdym pokoleniem pracowników i uzyskać ich uznanie. Bo to, czy jesteś prawdziwym liderem nie zależy od tego, co Ty o tym myślisz, tylko co o tym sądzą Twoi pracownicy.

 

Powtarzając za Bobem Seldenem:

„Managerem zostajesz automatycznie, kiedy zostajesz zatrudniony na tym stanowisku.
Natomiast przywódcą stajesz się dopiero wówczas, kiedy twoi ludzie uznają cię za lidera.”

, , , , , , , , , , ,