13 grudnia 2022 beata

PRZEZ SŁUCHANIE DO PRZEKONYWANIA

 

Jak manager może przekonać pracowników do swojego pomysłu?

Tym bardziej, że pracownik przekonany do zrobienia czegoś, działa ze znacznie większym zaangażowaniem niż w sytuacji, gdy dostanie od managera zadanie do wykonania bez żadnego kontekstu, bez podania celu.

Z REGUŁY

Zazwyczaj, gdy chcemy kogoś do czegoś przekonać, skupiamy się na mówieniu.

Paradoksalnie, w ten sposób ograniczamy sobie możliwość przekonywania, wywierania wpływu, ponieważ utrudniamy sobie pozyskanie większej ilości informacji od naszego rozmówcy.

Tymczasem skupienie się na słuchaniu zamiast na mówieniu, pozwoli nam uzyskać dużo więcej informacji i sygnałów, do których można się odnieść.

Da nam też czas na ich przetworzenie oraz możliwość właściwego zareagowania.

Zebranie informacji jest istotne dla dobrania odpowiedniej komunikacji i działań. Jest kluczowe dla powodzenia w przekonywaniu.

 

KORZYŚCI

Umiejętność słuchania da Ci jako managerowi wiele korzyści

  • Twój pracownik poczuje się dostrzeżony i doceniony
  • Słuchając okazujesz swojemu pracownikowi szacunek
  • Wysyłasz sygnał, że cenisz sobie zdanie pracownika, zachęcasz go do dzielenia się z Tobą pomysłami i ideami Zachęcasz go do dzielenia się z Tobą pomysłami i ideami
  • Budujesz dobrą relację z pracownikiem i lepiej go poznajesz
  • Budujesz zaufanie
  • Dajesz pracownikowi poczucie bycia wysłuchanym, zrozumianym, a to ważne potrzeby zgłaszane przez pracowników w różnych badaniach
  • Zbierasz szereg istotnych informacji
  • Dzięki słuchaniu pracowników masz również na nich wpływ (a więc tworzysz w ten sposób przestrzeń do przekonywania)

Im większą uwagę włożysz w słuchanie, tym większą jakość skierujesz w stronę rozmówcy, czyli Twojego pracownika.

Słuchanie, to droga nie tylko do przekonania pracownika, ale również – i przede wszystkim – to droga do budowania jego motywacji i zaangażowania w pracę.

, , , , , ,