21 września 2021 beata

CZY MANAGEROWI WYPADA SIĘ CHWALIĆ?

 

Gdy na pytanie o Twoje osiągnięcia siedzisz nad pustą kartką…

Dość często spotykam się z sytuacją, że manager nie potrafi mówić o swoich sukcesach. Pomijam przypadki, kiedy tych sukcesów po prostu nie ma. Większą łatwość widać, gdy trzeba zastanowić się nad tym, co się nie udało.

I nie chodzi tutaj o pytanie o mocne i słabe strony.

EFEKTY MÓWIĄ ZA SIEBIE

Zastanawiam się, z czego wynika ta trudność z chwaleniem się.

Nie wypada? Lepiej być skromnym? Chwalenie się jest czymś negatywnym?

Gdy rozmawiam z managerami o tym, co sprawia, że nie potrafią mówić o swoich osiągnięciach, często słyszę, że przecież wszyscy je widzą. Mówią też, że efekty pracy mówią same za siebie.

Otóż nie.

 

PO CO SIĘ CHWALIĆ?

Praktycznie każdy z nas zna przypadki osób, które zrobiły karierę, chociaż nie dostarczali efektów. Takie osoby potrafią „robić wokół siebie dużo szumu”. Potrafią umiejętnie komunikować swoją osobę.

Jeśli zauważasz u siebie kłopot z mówieniem o swoich osiągnięciach, to zastanów się nad skutkami.

Ktoś ma się domyślić, jak dobrym jesteś managerem? A co, jeśli się nie domyśli?

Zatem po co umieć się chwalić? Dla:

  • Budowania poczucia własnej wartości
  • Własnej świadomości realnych efektów
  • Większej pewności siebie
  • Budowania własnego wizerunku
  • Informowania otoczenia o rezultatach swojej pracy

 

DOCEŃ

Jest też jeszcze inny powód, dla którego umiejętność chwalenia się jest ważna. Jest nim zaspokajanie potrzeby bycia docenianym. Managerowie częściej stają przed krytyką niż pochwałą efektów swojej pracy. To może osłabiać wewnętrzną motywację.

Dobrze jest umieć się docenić samemu.

, , , , , , , , , ,