1 czerwca 2021 beata

DIGITALIZACJA KOMUNIKACJI

 

Postęp technologiczny rozwija się w niezwykle szybkim tempie. Coraz lepsze urządzenia, coraz bardziej zaawansowane aplikacje towarzyszą w życiu człowieka. Wszelkiego rodzaju komunikatory, media, czy chociażby telefony, które dzisiaj są w zasadzie minikomputerami.

To wszystko po to, aby ułatwić funkcjonowanie. Aby komunikacja była prostsza. Aby było łatwiej, szybciej, lepiej.

CZY FAKTYCZNIE LEPIEJ?

W pracy w zasadzie nie można obyć się bez komputera. Do tego różnego rodzaju programy usprawniające obowiązki zawodowe. Systemy, aplikacje, maile. Coraz łatwiej nam napisać i wysłać maila. Kilka szybkich ruchów rąk na klawiaturze, klik i sprawa załatwiona.

W firmach coraz łatwiej przychodzi nam niewerbalne przekazywanie komunikatów. Wystarczy tylko wszystko opisać. Także managerowie korzystają z przekazywania zadań, celów, a nawet udzielania informacji zwrotnej za pomocą maili.

 

KORZYŚCI KOMUNIKACJI BEZPOŚREDNIEJ

Wszystko fajnie, tylko taka zdigitalizowana komunikacja niestety jest bardzo uboga. Nic nie zastąpi bezpośredniej rozmowy.

Zarządzając ludźmi warto, abyś pamiętał o korzyściach, jakie daje bezpośrednia komunikacja:

  • Nawiązywanie i budowanie fundamentów relacji
  • Natychmiastowa informacja zwrotna
  • Lepsze wzajemne zrozumienie
  • Włączenie szerszej perspektywy spojrzenia
  • Rozwój pracowników
  • Ułatwienie współpracy
  • Rozwiązywanie problemów
  • Budowanie zaufania
  • Możliwość odczytywania komunikatów niewerbalnych
, , , , , , , ,