23 stycznia 2019 beata

ROZWÓJ MANAGERA – 3 OBSZARY [z cyklu: Dobry Manager]

 

Jako manager powinnaś/powinieneś rozwijać się w wielu dziedzinach. Dbać o wzmacnianie zarówno kompetencji miękkich, jak i twardych.

Z mojego praktycznego doświadczenia w roli managera uważam, że najważniejsze z obszarów rozwojowych dla managera to:

  1. Efektywność osobista
  2. Nastawienie na cele
  3. Sprawne zarządzanie ludźmi

Te trzy obszary są wobec siebie współzależne. Nie będą dobrze funkcjonować, jeśli któregoś z nich zabraknie.

Jeśli będziesz mieć dobrze rozwiniętą efektywność osobistą, a także nastawienie na cele, to czy możesz sobie odpuścić obszar zarządzania ludźmi? W jaki sposób bez takiej umiejętności osiągniesz cele biznesowe i faktycznie będziesz działać efektywnie? Sama/sam zrobisz wszystko bez udziału zespołu?

Z kolei, jeśli będziesz świetna/świetny w obszarze efektywności osobistej oraz będziesz świetnie zarządzać zespołem, to czy możesz odpuścić sobie nastawienie na cele? Firma, która Cię zatrudnia oczekuje realizacji celów biznesowych. Jeśli pominiesz ten obszar, to najprawdopodobniej szybko odczujesz na własnej skórze, jakie zdanie ma na ten temat Twój pracodawca. Firmy potrzebują managerów, którzy realizują ich strategie biznesowe.

A jeśli zabraknie Ci poczucia odpowiedzialności, znajomości swoich mocnych stron i umiejętnego z nich korzystania, dobrej organizacji, motywacji wewnętrznej, chęci uczenia się i kilku jeszcze innych umiejętności składających się na efektywność osobistą? Czy wystarczy, że będziesz nastawiona/nastawiony na cele i będziesz potrafiła/potrafił zarządzać pracownikami? Do dobrego realizowania tych obszarów niezbędna jest podstawa, jaką stanowi efektywność osobista.

Tak więc te trzy podstawowe obszary rozwoju managera muszą ze sobą współistnieć i współdziałać.

Dbaj o równomierny rozwój wszystkich trzech. Zbudujesz w ten sposób silny fundament swojej sprawności managerskiej.

Do czego zachęcam Cię dodatkowo, to szczególny nacisk na sprawne zarządzanie ludźmi.

Dlaczego? Trzy powody:

  • buduje satysfakcję z pracy u pracowników
  • pozwala na sprawne realizowanie celów biznesowych firmy
  • zwiększa Twoje umiejętności i samoświadomość jako managera

 

, , , ,