29 listopada 2018 beata

LUDZIE TWORZĄ WARTOŚĆ FIRMY [z cyklu: Dobry Manager]

 

Jak ta teza ma się do realnego biznesu firm? Jak w tę tezę wpisują się działania managerów?

Cykliczne globalne badania ECCO Network (które obejmują tysiące firm w kilkunastu krajach i kilkunastu branżach) pokazują niezmiennie trzy najczęściej wymieniane przez przedsiębiorstwa wartości korporacyjne.

Są to:

  • Jakość
  • Innowacyjność
  • Satysfakcja klienta

Te kluczowe obszary wyznaczają kierunek rozwoju firm, stanowią fundamenty ich działań oraz komunikacji z otoczeniem.

A jak te wartości korporacyjne mają się do sfery związanej z zarządzaniem ludźmi?

To działania pracowników tworzą jakość oferty firmy. To praca ludzi wprowadza w przedsiębiorstwie innowacyjne rozwiązania. To co i w jaki sposób ludzie tworzą dostarcza klientom satysfakcji.

Bez pracowników i ich działania wartości korporacyjne są tylko pustymi sloganami. To ludzie wypełniają je codziennie treścią.

Im bardziej pracownicy utożsamiają się z firmą i im większą satysfakcję daje im to, co robią, tym bardziej wartości korporacyjne stają się realnymi przewagami konkurencyjnymi dla przedsiębiorstwa. Rolą managera jest stworzenie pracownikom odpowiedniej do tego przestrzeni.

, , ,